Swedish Karate Open

I weekenden, d. 27. – 28. mar., blev det store internationale stævne, Swedish Karate Open, afholdt med deltagelse fra over 12 forskellige lande. København Karateklub stillede med stærkeste hold, da det var klubbens eilteafd. som deltog. Dette gav også pote da 12 årige Ummat Iqbal vandt guld i kata(figurøvelser), 13 årige Nima Kazemkhan vandt sølv i kumite (kamp), 13 årige Andrea Nordbäck vandt sølv i kumite (kamp) og 15 årige Anisa Iqbal vandt bronze i kumite (kamp).

Det var især de helt unge talenter, som gjorde sig bemærkede og som tog medaljer. De helt unge har det sidste lange stykke tid arbejdet hårdt på, at nå dette niveau hvor de også kan vinde medaljer til de internationale stævner.

Endvidere er alle 4 udøvere også udtaget til talentcenteret i henholdsvis kata og kumite. Talentcenteret er trinnet før landsholdet. Talentcenteret er for dem man mener der med tiden kan nå landsholdsniveau.