Karate er en alsidig sport, som langt fra er så farlig, som man kunne tro. Træningen hjælper med at udvikle motorik, koordination, form og styrke, og rummer derudover et fokuseringsaspekt, der fremmer koncentrationsevnen.

Illustration

Børnene træner på hold sammensat efter bæltegrader, og klubbens instruktører gør deres bedste for at tilpasse og udvikle undervisningen i takt med børnene, så de løbende møder nye udfordringer. Vi forsøger i klubben i høj grad at blande leg og seriøsitet, så børnene har det sjovt mens de lærer, og vi gør os umage for at afholde sociale arrangementer og fejre højtiderne på tværs af hold, så alle i klubben kender hinanden.

Som forælder har du mulighed for at følge med i dit barns karateliv via nyhedsmail og kontakt med instruktøren, der naturligvis altid er med på en snak om træning, barn og klub.

Instruktørerne er alle erfarne karateudøvere, der har trænet i mange år. Instruktørerne uddannes løbende i Dansk Karate Forbund, samt i sammenslutningen af de klubber der træner Okinawa Goju-Ryu. Dertil kommer den interne uddannelse i København Karateklub.

Illustration